جراح پلاستيك و زيبايي
فوق تخصص جراحي ترميمي و دست

مطب تهران : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

مطب کرج : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد

ماورانت

جراحی زیبایی شکم ( ابدومینوپلاستی ) : از بین بردن چربی شکم و پهلو

آبدومینو پلاستی یا عمل جراحی شکم یکی از عمل‌های زیبایی است که چربی‌های ناخواسته و پوست شل و اضافه را از قسمت شکم برمی‌دارد و اگر نیاز باشد ماهیچه‌های شکم را سفت می‌کند. معمولا این تغییرات در قسمت میانی بدن به علت بارداری سن و تغییر وزن رخ می‌دهد و در بعضی موارد حتی با اینکه فرد سخت تلاش می‌کند تا وزن خود را کاهش دهد باز این چربی‌ها باقی می‌مانند و در اکثر موارد جراحی آبدومینوپلاستی کمک می‌کند تا شکل و حالت شکم دوباره به حالت اول برگردد و شکل سفت‌تر و صاف‌تری به خود بگیرد. این جراحی معمولا با لیپوساکشن با هم ترکیب می‌شوند و شکل کلی شکم کمر پهلو و باسن را تغییر می‌دهد. ممکن است این جراحی ۲ تا ساعت طول بکشد. مهم‌ترین عواملی که بر روی بهبودی پس از این جراحی تاثیرگذار هستند شامل سن‚ سلامت کلی بدن‚ وزن افراد می‌شود. در اکثر موارد بهبودی ۶ هفته طول می‌کشد و در طی این ۶ هفته بیمار باید از بلند کردن اشیا سنگین فعالیت‌های شدید و کار سخت خودداری کند.( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

 

هدف از انجام ابدومینوپلاستی چیست؟

هدف از ابدومینوپلاستی، داشتن شکمی صاف‌تر است. در این عمل جراح پلاستیک چربی سفت و پوست شل و اضافه که با ورزش و رژیم غذایی را از بین نمی‌رود را با عمل جراحی بر می‌دارد.

بااین‌حال، بیماران باید آگاه باشند که جراحی آبدومینوپلاستی روشی برای کاهش وزن نیست. این روش درمانی برای بیمارانی که به دلیل کاهش وزن زیاد یا حاملگی پوست اضافی دارند، مناسب است؛ بنابراین، بیماران باید قبل از روآوردن به تامی تاک، به وزن ثابت برسند.

جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند:

  1. پس از کاهش وزن خیلی زیاد ( مثلاً پس از کاهش وزن ناشی از انواع عمل لاغری ) پوست شل شده را حذف کند.
  2. پوست یا چربی اضافی بعد از بارداری را حذف کند.
  3. عضله‌های ضعیف معده را سفت کند.
  4. عضلات شکم جدا را ترمیم کند.
  5. جراح پلاستیک همچنین ممکن است همراه با ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن را هم انجام دهد. این امر به این دلیل است که لیپوساکشن می‌تواند به فرم دهی دقیق‌تر بدن و رسیدن به اندامی خوش‌فرم‌تر کمک کند. به جراحی هم‌زمان زیبایی شکم و لیپوساکشن، لیپوآبدومینوپلاستی می‌گویند.
  6. برخی از بیماران از جراح خود می‌خواهند که به همراه این عمل، ابدومینوپلاستی سینه هم انجام دهد. ابدومینوپلاستی سینه به‌منظور لیفت سینه انجام می‌شود.

 

علاوه بر تغییرات ایجاد شده در فرم بدن، ممکن است موارد زیر هم اصلاح شوند:

  • زخم‌ها
  • ترک پوستی.

 

عمل ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

مهم است بدانید که جراحی ابدومینوپلاستی نوعی عمل کاهش وزن نیست؛ بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن زیاد هستید این روش مناسب شما نیست. نامزدهای ایده‌آل برای انجام آبدومینوپلاستی بیمارانی هستند که وزن ثابتی دارند و به دنبال برداشتن چربی‌های سفت و پوست اضافی‌ هستند که تنها با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌رود.

نامزدهای ایده‌آل برای انجام عمل تامی تاک کسانی هستند که:

  1. از ظاهر شکم خود راضی نیستند.
  2. می‌خواهند پوست یا چربی اضافی شکم خود را بردارند.
  3. عضلات شکم افتاده یا ضعیفی دارند که نیاز به سفت شدن دارند.
  4. در حال حاضر باردار نیستند یا در آینده قصد بارداری ندارند.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

انواع گوناگون عمل جراحی زیبایی شکم

روش های مختلفی وجود دارند که پزشکان برای خارج کردن چربی های شکمی از آنها استفاده می کنند. روش هایی عالی برای تخت شدن شکم و رها شدن از تمامی چربی های پهلو و شکم. برخی با این سوال مواجه می شوند، که دقیقا چند روش جراحی زیبایی شکم وجود دارد ؟

درست است که روش های مختلفی برای جراحی شکم وجود دارد، اما اولین قدم برای هر شخص این است که بداند دقیقا چه روش جراحی برای او نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت. زیرا تمامی جراحی های زیبایی و جراحی زیبایی شکم باید متناسب با سن فردی باشد که متقاضی این عمل است.

این که در اطراف شکم و پهلو چه میزان پوست افتاده یا چربی اضافه وجود دارد، در انتخاب روش جراحی مهم است. پس بهتر است پیش از عمل جراحی ابتدا انواع جراحی زیبایی شکم را بشناسیم

 

جراحی زیبایی لیپوماتیک

روشی ساده که عوارض فوق العاده کمی با خود به همراه دارد. به همین دلیل بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در روش جراحی لیپوماتیک ، تنها می توان با یک میله فلزی زیبایی و لاغری فرد را بازگرداند. این چربی هایی که با لیپوماتیک شکم بدون جراحی از بدن خارج می شوند را می توان برای دیگر مناطق بدن مورد استفاده قرار داد.

می دانیم که از بین بردن چربی ها در پهلو و شکم دشوار است اما با روش های مختلف از جمله لیپوماتیک می توان در کمترین زمان ممکن از دست این چربی های اضافه خلاص شد. بدون این که نیاز به دوران نقاهت داشته باشید.

 

جراحی ترکیبی

این روش جراحی زیبایی شکم ترکیبی از هر نوع جراحی بوده و بر حسب شرایط بدن فرد متقاضی، از روش های متعددی برای آن استفاده می کنند. این که هدف شخص از لاغری چیست می تواند در انتخاب روش جراحی تاثیر گذار باشد.

برخی از افراد فرم بدن خاصی دارند که تنها با یک روش جراحی زیبایی شکم نمی توانند به نتیجه مطلوب دست یابند. به همین دلیل برای این افراد از جراحی های ترکیبی استفاده می شود. در صورتی که از یک روش برای جراحی از آن شخص استفاده شود، بدون شک نیاز به جراحی های ترمیمی و ثانویه نیز خواهد داشت.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

جراحی لاغری لیپولیز

روشی عالی که امروزه بسیار مورد توجه افراد گوناگون قرار گرفته است، روش جراحی لیپولیز می باشد. این روش را تهاجمی می نامند، زیرا با حمله به سلول های چربی در بدن، انها را تخریب می کند. برای جراحی زیبایی شکم به روش لیپولیز، در محل مورد نظر بی حسی استفاده می شود.

سپس با ایجاد سوراخی بر روی پوست، از داخل آن یک میکروکانولا به قطر ۱ یا ۲ میلی متر وارد بدن و قسمت چربی های بدن می نماید. این میکروکانولا نوعی سوزن است که از آن اشعه به بیرون زده می شود. پس از آن برای آغاز جراحی زیبایی شکم کافیست حرکات رفت و برگشتی ملایم و آهسته را با لیزر به سمت سلول های چربی وارد نمود.

اشعه ای که از این سوزن به چربی ها تابیده می شود، بافت سلول های چربی را از هم متلاشی نموده، و از حالت توده ای خارجشان می کند. پس از آن می توان به راحتی این چربی ها را به دو روش از بدن خارج کرد. روش اول پس از اتمام کار جراحی زیبایی شکم است که به وسیله ساکشن این سلول های چربی از بدن خارج می شوند. روش دوم نیز با استفاده از یک فرایند طبیعی که با متابولیسم بدن صورت می گیرد، انجام می شود.

 

مشاوره پیش از آغاز جراحی زیبایی شکم

بهترین روش برای آغاز جراحی شکم، مراجعه به یک متخصص یا فوق تخصص برای مشاوره است. پزشک پیش از این که فرد را به عمل جراحی شکم ترغیب کند، از روی آزمایشات کلی دریافت نموده و بررسی های دقیقی بر روی بدن او انجام می دهد.

پس از آن، قبل از جراحی زیبایی شکم پزشک در خصوص صلاحیت جراحی، و دوره های درمانی، و .. با بیمار صحبت می کند. بیمار در جلسه مشاوره می تواند با پزشک خود در خصوص هدف و انتظاراتش از عمل ابدومینوپلاستی صحبت کند.

مسلما هر بیماری با بیمار دیگر از شرایط متفاوتی برخوردار است. به همین دلیل مشاوره پیش از عمل لازم و ضروری است. زیرا شما نمی توانید بر حسب این که یکی از اشناهای شما در روز مشاوره پیش از جراحی زیبایی شکم این نکات را شنیده است، بسنده نموده و خودتان را همچون ایشان بدانید.

 

در جلسه مشاوره پزشک برنامه ریزی های لازم را به بیمار بیان نموده، و به بررسی برخی از موارد خاص می پردازد. از جمله:

  • اندازه گیری و فتوگرافی بیمار، جهت ثبت در پرونده
  • معاینه پوست شکم و بررسی سابقه بیمار در جراحی های سابق
  • راهنمایی جهت استفاده از داورها بعد از جراحی زیبایی شکم و خوردن یا نوشیدن غذاهای خاص
  • صحبت پزشک با بیمار در خصوص عوارض و خطرات احتمالی عمل زیبایی شکم
  • توصیه های پیش و پس از جراحی شکم به بیمار توسط پزشک. همچون استفاده نکردن از داروهای انعقاد خون، آسپرین، استفاده نکردن از مکمل های گیاهی و …
  • توصیه پزشک به استفاده نکردن از برخی موارد پیش و پس از جراحی زیبایی شکم، همچون مصرف سیگار. زیرا کشیدن سیگار می تواند روند بهبود زخم را کند نماید.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

چه افرادی مناسب جراحی ابدومینوپلاستی هستند؟

بهتر است این نکته را بدانید که همه افراد چاق قادر نیستند اقدام به جراحی زیبایی شکم نمایند. این جراحی برای کسانی مناسب است که دارای چربی های اضافه در اطراف شکم و پهلو باشند. افرادی که پوست آویزان داشته، و البته برخی شرایط دیگر را نیز به همراه داشته باشند.

از جمله این شرایط می توانیم به داشتن وزن ثابت فرد متقاضی، سیگاری نبودن، سابقه بارداری و زایمان های متعدد داشتن، نداشتن قصد بارداری در آینده، تحت فشار روحی بودن و شرمساری از داشتن شکم بیش از حد بزرگ، انتظارات واقع بینان داشتن از نتایج جراحی، در سلامت کامل جسمی بودن، مبتلا نبودن به بیماری هایی همچون دیابت، امراض قلبی، اسم و .. ، و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل افزایش سن اشاره نماییم.

 

برخی نکات مهم پیش از جراحی زیبایی شکم

هر جراحی زیبایی دارای اقدامات و نکات خاصی می باشد. حتی عمل زیبایی شکم نیز از این مسئله مبرا نیست. برای این که نتیجه مناسب از عمل بدست آید، باید این اقدامات انجام شود. پزشکان پیش از این که جراحی را آغاز کنند، این مراقبت ها را به بیمار بیان می کنند.

تا بتواند علاوه بر این که بهبودی جراحی زیبایی شکم را تسریع ببخشد، از بروز عوارض نیز پیشگیری کند. در این صورت می توان از جراحی راضی شد. اگر اطلاعات کافی در خصوص شرایط و روند جراحی داشته باشیم، بدون شک می توانیم از بروز هر گونه عوارضی پیشگیری کنیم.

مهمترین نکاتی که می توانیم در خصوص جراحی زیبایی شکم بیان نماییم، عبارتند از:

  • اجتناب از مصرف اسید های چرب همچون چای سبز و امگا ۳
  • مصرف مولتی ویتامین و داروهای ویتامین به صورت روزانه
  • انجام آزمایشات لازم پیش از عمل زیبایی شکم
  • اجتناب کردن از مصرف داروهای انعقاد خون همچون بروفن، ایندومتاسین، دیکلوفناک، و .. حداقل ۱۰ روز پیش از جراحی زیبایی شکم
    به مدت دو هفته پیش و پس از عمل زیبایی شکم از مصرف سیگار خودداری کردن

 

میزان امنیت و ریسک جراحی آبدومینوپلاستی

تصمیم برای جراحی پلاستیک خیلی شخصی است و شما فقط زمانی می‌توانید تصمیم بگیرید که این جراحی هدف‌های شما را برآورده کند و اگر ریسک یا مشکلات احتمالی داشته باشد برای شما قابل قبول باشد کادر درمان از شما می‌خواهد که فرم رضایت نامه را امضا کنید تا مطمئن شود که از تمام مراحل این جراحی مثل مشکلات احتمالی ریسک و مزایای آن آگاه هستید ریسک‌های احتمالی جراحی آبدومینوپلاستی عبارتند از :

  1. خطرات بیهوشی
  2. خونریزی ( احتمال نیاز به انتقال خون )
  3. عفونت
  4. سروما ( جمع شدن مایعی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد ) و ورم طولانی مدت
  5. نکروز ( از دست دادن پوست )
  6. بی‌حسی و دیگر تغییرات یا حساسیت ( ممکن است دائمی باشد )
  7. بهبودی ضعیف زخم
  8. جای زخم بد
  9. شل شدن مجدد پوست
  10. عدم تقارن
  11. درد دائمی
  12. نتایج نامطلوب از لحاظ زیبایی شناختی
  13. احتمال نیاز به جراحی مجدد
  14. عوارض dvt مشکلات قلبی ریوی
    این خطرات و دیگر مشکلات قبل از جراحی آبدومینوپلاستی برای بیمار طبق رضایت نامه توضیح داده خواهد شد.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

جراحی شکم برای چه افرادی ممنوع می باشد؟

همه افرادی که از چاقی رنج می برند، به دنبال آن هستند که شکم خود را کوچک کنند. شکمی تخت و صاف داشتن دیگر آرزویی محال نیست. می توان با استفاده از تکنولوژی های جدید به راحتی از دست تمای چربی های اضافی بدن رها شد.

افراد چاق که می خواهند به لاغری دست یابند، اما از نظر پزشک متخصص ممکن است شرایط جراحی زیبایی شکم را نداشته باشند. به همین دلیل این افراد نمی توانند اقدام به جراحی شکم نمایند.

افرادی که ممنوع از جراحی هستند عبارتند از:

  • افرادی که از پوست ها حساسی برخوردار بوده و با بخیه زدن مشکل دارند.
  • افرادی که بیش از اندازه از چاقی برخوردار هستند.
  • خانم هایی که ممکن است در آینده باردار شوند.
  • افرادی که بیماری های مختلفی دارند و جراحی زیبایی شکم برای سلامتی آنها مضر است.

 

مزایای جراحی شکم چیست؟

بیشتر افرادی که اقدام به عمل ابدومینوپلاستی می نمایند، زنانی هستند، که به دنبال زیبایی بیشتر هستند. تا لاغرتر باشند. در این نوع جراحی، شکم هایی که آویزان هستند، یا از چربی های زیادی برخوردار هستند، صاف و تخت می شوند.

جراحی زیبایی شکم مزایای بسیار زیادی دارد. که علاوه بر زیبایی ظاهری، می تواند سیستم درونی بدن را نیز بهتر کند. در کل این عمل متابولیسم درونی بدن بیمار را بهبود می بخشد.

از مهمترین مزایایی که می توانیم برای عمل شکم بیان نماییم، عبارتند از :

  • کاهش بی اختیاری ادرار
  • وزن کم شده را راحت تر می توان حفظ کرد
  • افزایش قدرت بدن برای تحمل تمرینات ورزشی
  • برطرف کردن فتق
  • بهبود شرایط و وضعیت ستون فقرات

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , بهترین جراحی شکم در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

عوارض ناشی از جراحی شکم

بی شک هر عمل زیبایی با عوارضی همراه است. این عوارض ممکن است در برخی از افراد بروز کند، در برخی دیگر رخ ندهد. در صورتی که با مشاور صحبت کنید، می توانید با عوارض احتمالی حین جراحی آشنا شوید. زیرا پزشک پیش از جراحی زیبایی شکم در این خصوص با بیمار خود صحبت می کند. این که چه میزان چربی در بدن وجود دارد، یا این که تا چه حد جراحی سنگین خواهد بود، می تواند بروز عوارض را تشدید نماید.

از مهمترین عوارض جراحی زیبایی شکم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  1. تجمع مایع
  2. عفونت
  3. عدم تقارن در دو طرف شکم
  4. ایجاد لخته و آمبولی
  5. لخته شدن خون
  6. احساس درد به مدت ۲ الی ۳ هفته بعد از عمل
  7. احساس ضعف و خستگی عمومی
  8. نکروز یا سیاه شدن پوست
  9. بی حسی و احساس حالت سوزن شدن در پایین ناف
  10. با ماندن زخم یا ترمیم نادرست ان
  11. تجمع خون یا هماتوم و خونریزی
  12. بخیه بر روی پوست و اسکار
  13. تمامی این عوارض بیان شده، در صورتی که مراقبت های پیش و پس از جراحی زیبایی شکم رعایت شود، برطرف می شوند. از این رو برای این که بتوانید از عوارض این جراحی پیشگیری کنید، لازم است مراقبت ها و پیشگیری ها را جدی بگیرید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم

  • پیش از این که اقدام به جراحی شکم نمایید، بهتر است برخی کارها را انجام دهید که عمل را برای شما سبک کند. اما از آن مهمتر مراقبت هایی است که پس از عمل باید رعایت کنید. این مراقبت ها کمک میکنند تا بهبودی سریع برای بیمار حاصل شود.
  • چند مورد از نکات مهم این مراقبت ها عبارتند از: سعی کردن برای اقدام به راه رفتن سریع بعد از عمل. زیرا این عمل کمک می کند تا تورم بعد از عمل کاهش یافته، و لخته در پاها ایجاد نشود. از طرف دیگر بعد از جراحی زیبایی شکم لازم است فرد به مدت یک هفته به صورت خمیده راه رود، تا درد و ناراحتی کمتری را احساس کند.
  • متخصصان خاطرنشان می کنند که بعد از جراحی زیبایی شکم چند روز اول، روزی ۳ بار راه روید، تا خطر لخته شدن خون در بدن شما کاهش یابد. نباید به هیچ عنوان پس از عمل ورزش های سنگین انجام دهید یا اجسام سنگین بلند کنید.
  • سیگار کشیدن را به کل کنار بگذارید، و اب زیادی بنوشید. از گن و شکم بند به مدت حداقل دو ماه استفاده کنید. اگر از داروهای مسکن یا آرام بخش استفاده می کنید، بهتر است از رانندگی پرهیز نمایید. احتمال دارد پس از جراحی زیبایی شکم به مدت دو هفته با خونریزی مواجه شوید.
  • از این رو باید از فعالیت هایی که گردش خون شما را بالا میبرد، و استفاده از داروهای انعقاد خون به کل پرهیز کنید.

 

شاید این مطلب را هم بپسندید…

شاید این مطلب را هم بپسندید…

شاید این مطلب را هم بپسندید…

تهران :میدان ونک، ابتدی ولیعصر به سمت شمال ، خیابان صانعی پشت دادگاه خانواده پلاک ۳۳ ساختمان پزشکان صدف طبقه سوم شرقی واحد ۳۰ مراجعه با وقت و هماهنگی قبلی

روزهای مراجعه : دوشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

  • کرج : چهارراه طالقانی کوچه مرجان کلینیک پاستور مراجعه با وقت و نوبت قبلی

    روزهای مراجعه : یکشنبه و سه شنبه

    تلفن تماس : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

  • با عضویت در خبرنامه میتوانید از آخرین مطالب و مقالات تخصصی و همچنین تخفیف های مناسبی و فصلی آگاه شوید