جراح پلاستيك و زيبايي
فوق تخصص جراحي ترميمي و دست

مطب تهران : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

مطب کرج : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

جراحی بینی در ونک و میرداماد

ماورانت

جراحی بینی (عمل بینی) چیست؟

جراحی بینی یا عمل بینی ( در اصطلاح پزشکی: رینوپلاستی – Rhinoplasty ) که با نام های عمل زیبایی بینی یا جراحی زیبایی بینی یا حتی جراحی پلاستیک بینی نیز شناخته می شود به نوعی از جراحی گفته می شود که طی آن جراح، با برش پوست روی بینی و اصلاح استخوان ها و غضروف های بینی، شکل آن را با توجه به حفظ عملکردهای طبیعی، به بهترین نحو ممکن تغییر می دهد.( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

 

هدف از عمل زیبایی بینی چیست؟

هدف زیبایی آن جذاب تر کردن شکل ظاهری بینی و تناسب بینی با چهره می باشد البته جراح شکل ظاهری که بیمار در نظر داشته را الگوی خود برای جراحی قرار می دهد تا نتیجه عمل بیشترین شباهت را با هدف بیمار داشته باشد. اهداف پزشکی آن رفع نقص های بینی مثل مشکلات تنفس، انحراف تیغه بینی، پولیپ و… می باشد

جراحی بینی یا عمل بینی، چرا باید همه چیز را در موردش بدانم؟

اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید و دلیل پزشکی ندارید به احتمال خیلی زیاد از شکل بینی خود ناراضی هستید و می خواهید با انجام عمل بینی ، شکل بینی را به بهترین نحو ممکن تغییر دهید تا موجب زیباتر شدن چهره تان شود. سوال مهمی که الان باید از خود بپرسید این است که چطور میتوانم زیباترین چهره را بعد از جراحی بینی داشته باشم ؟ در پاسخ به این سوال حیاتی باید گفت اگر واقعا تصمیم دارید در جراحی زیبایی بینی خود موفق باشید و نتیجه عمل کاملا مطابق با خواسته شما باشد باید ریز و درشت مسائل مربوط به عمل بینی را بدانید.
از مهم ترین این مسائل که می تواند نتیجه عمل زیبایی شما را تضمین کند و در خیلی از قسمت های مطلب زیر به عنوان دلیل اصلی موفقیت در عمل بیان می شود این است که با تجربه ترین و بهترین جراح بینی را انتخاب کنید و بدانید چطور در مورد جراح بینی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین دکتر شهرتان را ( با توجه به نیاز شما از عمل ) پیدا کنید، شاید لازم شد برای انجام عمل زیبایی بینی به شهری دیگر مسافرت کنید.

ما با تحقیق و بررسی نیاز های اصلی متقاضیان جراحی زیبایی بینی و شناختی که از کاربران عزیزمان در این چند سال فعالیت سایت کسب کرده ایم ، بهترین و کامل ترین راهنمایی های این عمل را به شما مخاطب همیشگی و عزیز سایت مای نوز تقدیم می کنیم.

( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

عمل زیبایی بینی برای چه افرادی مناسب است؟

عمل زیبایی بینی را هر کسی که از شکل بینی خود ناراضی باشد و دوست داشته باشد تغییری در چهره خود داشته باشد می تواند انجام دهد و این بسته به تصمیم خود فرد دارد که این عمل را انجام دهد یا خیر و هیچکس نمی تواند دخالتی در این امر داشته باشد . اما این نکته را باید توجه داشته باشیم خیلی از خانم ها و آقایان بعد از عمل زیبایی بینی آرزوی داشتن بینی اولیه خود را داشته اند که این امر به دلیل نارضایتی از عمل ایجاد می شود و افسردگی شدیدی را در پی خواهد داشت . در بعضی موارد فرد با عمل های ترمیمی می تواند تا حدودی مشکلات بینی را کم کند اما به دلیل پیچیدگی در این عمل احتمال نارضایتی های بیشتری نیز وجو دارد

این عمل را می توان برای موارد زیر بکار برد:

  • بزرگ کردن بینی : افرادی که بینی آنها نسبت به صورتشان کوچک است.
  • کوچک کردن بینی : افرادی که بینی آنها نسبت به صورتشان بزرگت تر است.
  • عمل بینی گوشتی : افرادی که بینی یا نوک بینی آنها پهن و حجیم می باشد.
  • عمل بینی استخوانی : افرادی که به اصطلاح بینی غضروفی یا استخوانی دارند و نسبت به صورتشان تناسب ندارد.
  • برداشتن برآمدگی بینی : افرادی که بینی آنها کج یا برآمدی زیادی بر روی بینی دارند.
  • جراحی انحراف بینی : کسانی که انحراف در بینی یا انحراف تیغه بینی دارند.
  • جراحی شکستگی بینی : افرادی که با ضربه یا تصادف دچار شکستگی بینی شده اند.
  • مشکلات تنفسی : کسانی که راه تنفسی بینی آنها دچار اختلال شده باشد.
  • مشکلات سوراخ های بینی : بزرگ یا کوچک بودن بیش از حد سوراخ های بینی.
    و سایر مشکلات احتمالی دیگر که از قبل یا جدیدا برای بینی به وجود آمده است

 

( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

 

عمل بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

عمل زیبایی بینی برای این دسته افراد ممکن است مناسب نباشد یا نتیجه عمل را پرریسک کند:

  • کسانی که پوست خیلی ضخیم یا نازک دارند.
  • کسانی که سنشان برای انجام جراحی بینی مناسب نیست.
  • افرادی که به طور حرفه ای ورزش می کنند چرا که بعد از جراحی، بینی آنها مانند قبل نخواهد بود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • کسانی که می خواهند بینی خود را شبیه به هنرپیشه یا فرد دیگری در بیاورند.
  • کسانی که انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه عمل ندارند.
  • افرادی که وسواس فکری دارند یا از سلامت روحی روانی خوبی برخوردار نیستند​​.

 

( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

 

آیا این جراحی برای نوجوانان مناسب است؟

عمل زیبایی بینی یک از پرطرفدارترین جراحی پلاستیک میان نوجوانان به حساب می آید و تشخیص اینکه آیا این عمل برای نوجوانان مناسب است یا خیر بسیار حائز اهمیت است و این کار فقط توسط جراح مشخص می شود.

معمولا دخترها تا سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی و پسرها تا ۱۸ سالگی باید منتظر بمانند تا رشد بینی آنها تکمیل شود.

آیا من به جراحی زیبایی بینی نیاز دارم؟

بهترین راه برای اینکه تشخیص دهید به جراحی زیبایی بینی نیاز دارید یا خیر این است که با یک متخصص خوب مشورت کنید . پزشک قبل از اینکه به شما بگوید به عمل احتیاج دارید یا خیر باید سابقه بیماری، جنس پوست ، هدف شما از عمل بینی و آمادگی روحی شما را ارزیابی و بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی استخوانی برای آن دسته از بینی‌ها به کار گرفته می‌شود که دارای پوست نازک‌تر و استخوانی محکم‌تر هستند . معمولاً این بینی‌ها دارای قوز بوده و احتمالا غضروفشان نیز محکم می‌باشد. شاید بتوان تفاوت اصلی بین بینی‌های استخوانی و گوشتی را در پوستشان خلاصه کرد. چرا که بینی‌های گوشتی ، پوست به مراتب ضخیم‌تری دارند. و همین موضوع می‌تواند در فرآیند جراحی در این دو نوع بینی تفاوت ایجاد کند . البته قابل ذکر است که برای کوچک کردن و شکل دادن ، بینی‌های استخوانی مناسب‌تر از بینی‌های گوشتی می‌باشند ؛ و معمولاً تأثیر جراحی بر روی بینی استخوانی بسیار زیاد است.

این بینی‌ها دارای اساس محکم‌تری بوده و خطری همچون تغییر شکل‌های ناخواسته را ندارد. ممکن است درد بعد از جراحی در این نوع بینی بیشتر باشد چراکه استخوان‌ها دستخوش تغییر می‌گردند. در آخرین مرحله جراحی ، بینی گچ گرفته خواهد شد تا جلوی هرگونه تغییر شکل را بگیرد. چندین ساعت پس از جراحی فرد ترخیص شده و به منزل بازمی‌گردد. پس از انجام عمل زیبایی بینی متورم خواهد شد که این تورم بعد از مدتی کاهش می‌یابد. معمولاً برای بینی استخوانی از عمل زیبایی بینی باز استفاده شده تا دسترسی به قسمت‌های انتهایی بینی بهتر انجام شود.

جراحی بینی گوشتی

برخی از بینی‌ها دارای ساختاری ‌متفاوت‌تر بوده و پوستشان ضخیم‌تر است. این بینی‌ها همچنین دارای غضروفی نرم‌تر می‌باشند. در این گونه از بینی‌ها، معمولا سر بینی رو به پایین است. و دو طرف بینی، باز و ضخیم به نظر می‌رسند. گفتنی است این نوع بینی بیشتر در آقایان دیده می‌شود. اما با این حال تعداد بانوانی که دارای بینی گوشتی می‌باشند نیز کم نیست. شاید فکر کنید جراحی این نوع بینی به علت بافت نرم‌تری که دارد راحت‌تر از بینی استخوانی باشد. هر چند بینی استخوانی بافت محکم‌تری دارد اما همین عامل سبب شده تا استحکام بیشتری نیز داشته باشد. به طور معمول فرم‌دهی به بینی گوشتی کمی پیچیده‌تر است. چراکه ممکن است به راحتی نتوان هر فرمی را روی آن پیاده کرد.

بسیاری از افراد دارای بینی‌های گوشتی، دلهره بازگشت فرم بینیشان پس از عمل را دارند. در واقع آن‌ها نگرانند که پس از گذشت مدتی بینیشان به حالت پیش از عمل بازگردد . اما باید گفت اگر مراقبت‌ها به درستی صورت گیرند ، هرگز شاهد این اتفاق نخواهند بود . و بینی جدیدشان همواره فرم خود را حفظ خواهد کرد . در گذشته برای انجام عمل جراحی بینی‌ گوشتی ، بخشی از غضروف این بینی‌ها برداشته می‌شد . اما امروزه روش‌های مدرن‌تری برای این کار وجود دارد . افرادی دارای بینی‌های گوشتی برای دیدن نتایج عمل می‌بایست حداقل یک سال صبر کنند. پس از آن دیگر هیچ تغییری در شکل بینی ایجاد نخواهد شد.

 

( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

 

مراقبت های قبل از جراحی زیبایی بینی

قبل از عمل رینوپلاستی باید یک سری مراقبت‌ها انجام گردد. همینطور در این زمان آزمایشاتی نیز برای شما تجویز می‌شود . در جلسات مشاوره پیش از جراحی تصمیم‌گیری درباره شکل نهایی بینی انجام خواهد گرفت . پزشک باید وضعیت سلامتی شما را کاملا بررسی کند. تا اطمینان حاصل کند که شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید . هیچ یک از فعالیت‌های زیبایی ، نباید در شرایطی انجام شوند که بدن شما آمادگی آن را نداشته باشد . چرا‌که سلامتی شما همواره در اولویت خواهد بود . از طرفی سابقه پزشکی و آزمایشات شما مورد بررسی قرار می‌گیرد . به طور معمول می‌بایست یکسری عکس نیز از بینی‌تان در جهات مختلف ثبت شده و به پرونده شما اضافه شود.

برخی پزشکان عکس‌های کامپیوتری از بینی احتمالی شما نشان داده تا شاید بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. بهتر است یک نفر را برای روز عمل و پس از آن همراه داشته باشید . دو هفته پیش از عمل از مصرف داروهایی چون ایبوپروفن ، آسپرین و … اجتناب کنید . چراکه مصرف اینگونه داروها احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد. در صورت استفاده از داروهای خاص می‌بایست حتما پزشکتان را در جریان این مسئله قرار دهید . همچنین لازم است استفاده از انواع مکمل‌ها و داروهای‌گیاهی را تا زمان عمل کنار بگذارید . زیرا ممکن است حاوی موادی باشند که بر عمل زیبایی بینی و نتیجه آن تأثیر داشته باشند. اگر سیگاری هستید ، حداقل یک هفته پیش و پس از عمل سیگار نکشید.

استعمال دخانیات باعث شده تا بینی شما مستعد عفونت گردد و زخم‌های آن دیرتر بهبود یابد. بدن شما می‌بایست در زمان جراحی بینی، در صحت و سلامت کامل قرار داشته باشد. در این صورت دوران ریکاوری نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد. و بدون شک شما در زمان کوتاه‌تری به نتایج دلخواهتان خواهید رسید.

 

( دکتر کربلایی خانی بهترین جراحی بینی در ونک و میرداماد )

شاید این مطلب را هم بپسندید…

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

زمان عمل زیبایی بینی بر اساس انتظارات و وضعیت بینی شما متفاوت است. اما به طور کلی این عمل بین دو تا ۴ ساعت زمان می‌برد. برای اطلاعات بیشتر به موارد زیر توجه کنید:

۱- پس از عمل می‌بایست چند ساعتی را در بیمارستان یا کلینیک بمانید . و در صورت مساعد بودن شرایط عمومیتان می‌توانید ترخیص شوید.

۲- روز عمل می‌بایست یک همراه داشته و پس از ترخیص هم ، آن روز را در منزل استراحت کنید. به طور کلی پس از عمل بینی زمان حضورتان در کلینیک یا بیمارستان اصلا طولانی نخواهد شد . در شرایط عادی و استاندارد، شما پس از به هوش آمدن، مرخص شده و به منزل بازمی‌گردید . اما لازم به ذکر است که برای انجام فعالیت‌های کاملا عادی روزانه ر باید کمی صبوری به خرج دهید.

۳- در روز نخست باید سرتان را بالاتر از سینه نگه دارید. چراکه احتمال خونریزی و تورم وجود دارد. همچنین می‌بایست در زمان خواب بالش بزرگ‌تری را زیر سرتان قرار دهید.

۴- روزهای اول به کمک گچ گرفتگی و روزهای بعد با پانسمان محکم از بینی محافظت می‌شود.

۵- برخی داروها همچون آنتی بیوتیک، پماد و قطره بینی نیز توسط پزشک تجویز می‌شود. که می‌بایست حتما مطابق دستور پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

۶- پس از جراحی زیبایی بینی باید میوه ها و سبزیجات را در سبد غذاییتان قرار دهید . تا از ایجاد مشکلات گوارشی و یبوست که موجب اعمال فشار به بینی خواهد شد جلوگیری به عمل آید.

۷- احتمالا بعد از جراحی بینی نیاز به یک یا دوبار مراجعه به پزشکتان باشد . تا وضعیت بینی شما را هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ تنفسی بررسی کند.

۸- همچنین تا زمانی که پزشک تعیین می‌کند ، از لبخند زدن و حرکات شدید چهره خودداری کنید. اگر احساس عطسه شدید داشتید این کار را حتما با دهان باز انجام دهید . چراکه عطسه فشار زیادی را به بینی شما اعمال خواهد کرد.

۹- سرماخوردگی از عوامل آسیب‌زای بینی پس از عمل محسوب می‌گردد . از این رو باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در روزهای پس از عمل رینوپلاستی سرما نخورید.

۱۰- مسواک زدن، پوشیدن لباس ، لبخند زدن ، تمیز کردن بینی و … باید به گونه‌ای باشد که آسیبی به بینیتان نزند . و هیچ تغییری در فرم بینی ایجاد نکند.

۱۱- در صورت بیرون رفتن حتما از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید . چراکه ممکن است تغییر رنگ دائمی در پوست شما ایجاد شود.

۱۲- نتیجه نهایی ممکن است حتی تا یک سال هم خود را نشان ندهد . از این رو سریعا به فکر ترمیم و یا اعتراض به نتیجه جراحی نباشید.

 

شاید این مطلب را هم بپسندید…

شاید این مطلب را هم بپسندید…

شاید این مطلب را هم بپسندید…

#

تهران :میدان ونک، ابتدی ولیعصر به سمت شمال ، خیابان صانعی پشت دادگاه خانواده پلاک ۳۳ ساختمان پزشکان صدف طبقه سوم شرقی واحد ۳۰ مراجعه با وقت و هماهنگی قبلی

روزهای مراجعه : دوشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

  • کرج : چهارراه طالقانی کوچه مرجان کلینیک پاستور مراجعه با وقت و نوبت قبلی

    روزهای مراجعه : یکشنبه و سه شنبه

    تلفن تماس : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

  • با عضویت در خبرنامه میتوانید از آخرین مطالب و مقالات تخصصی و همچنین تخفیف های مناسبی و فصلی آگاه شوید