جراح پلاستيك و زيبايي
فوق تخصص جراحي ترميمي و دست

مطب تهران : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

مطب کرج : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد

ماورانت

جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی زیبایی سینه یا پستان به انواع جراحی های پزشکی که بر روی سینه ها انجام گیرند گفته میشود، که اهداف مختلفی را دنبال می کنند. این جراحی ها در افراد مختلف قابل انجام است. اما دلیل انجام این نوع جراحی ها می تواند پزشکی یا غیر پزشکی باشد. از دلایل پزشکی انجام جراحی سینه می توان به بازسازی سینه ها پس از سرطان سینه و جراحی انکوپلاستی اشاره کرد. همچنین جراحی سینه میتواند با هدف زیبا سازی، قرینه کردن، خوش فرم و گرد کردن سینه ها انجام می گیرد. بطور کلی برای خانم ها سه دسته جراحی‌ زیبایی برای سینه‌ها انجام می‌شود.( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

 

 

 

 

جراحی سینه برای چه افرادی مناسب است؟

عمل زیبایی سینه را در هر سنی می توان انجام داد. معمولا پس از ۱۸ سالگی که بلوغ کامل صورت گرفته است و سینه ها رشد کرده اند، قابل انجام است. افرادی که سینه های بزرگ یا کوچکی دارند و به هر علتی از اندازه و فرم سینه های خود رضایت ندارند و یا دچار عدم تقارن سینه هستند پس از مشورت با پزشک می توانند تحت این عمل جراحی قرار بگیرند. همچنین افرادی که سینه هایشان در اثر سرطان و عمل جراحی نیاز به بازسازی دارند نیز می توانند تحت این عمل جراحی قرار بگیرند.

انواع روش های جراحی زیبایی سینه

انواع روش­ های جراحی زیبایی سینه شامل موارد زیر است :

  • بزرگ کردن سینه زنان
  • کوچک کردن سینه زنان
  • لیفت سینه در زنان
  • کوچک کردن سینه مردان ( ژنیکوماستی )

عمل زیبایی سینه به دلایل مختلف انجام می­شود. افرادی که سینه­ های بزرگ دارند ممکن است بخواهند سینه ­های خود را کوچک کنند، در حالی که کسانی که سینه­ های کوچک دارند ممکن است بخواهند سینه های خود را بزرگ کنند. افرادی که دچار افتادگی یا عدم تقارن در سینه ­های خود هستند یا فرم سینه ­های خود را دوست ندارند، می­توانند با روش­ های مختلف سینه­ های دلخواه و مورد نظر خود را داشته باشند.

 

پروتز سینه

جراحی بزرگ کردن سینه در مواردی که سینه­ های فرد کوچک هستند، ترجیح داده می­شود. ممکن است فرد بطور ژنتیکی دارای سینه­ های کوچک باشد و یا به دلیل بارداری و کاهش وزن حجم سینه ­های خود را بعداً از دست بدهد. در چنین حالتی جراجی زیبایی بزرگ کردن سینه انجام می­شود. در این جراحی از پروتز سیلیکونی برای بزرگ کردن سایز و حجم سینه ­ها استفاده می­شود. پروتزهای سینه ساختارهایی به شکل سینه هستند که حاوی سیلیکون یا پلی­اورتان در دیواره بیرونی هستند و با ژل سیلیکون یا سالین پر شده ­اند. آنها با توجه به قطر و ارتفاع ( برآمدگی ) در اندازه­ های مختلف تولید می­شوند. دو نوع مختلف پروتز با توجه به شکل آنها وجود دارد : گرد و آناتومیک ( قطره ای ).

 

لیفت سینه

جراحی لیفت سینه یک عمل جراحی است که برای اصلاح افتادگی و بدشکلی­ های ناشی از تغییر شکل در ناحیه قفسه سینه اعمال می­شود. با اعمال جراحی، ناهنجاری‌ها و تغییر شکل‌ها در ناحیه قفسه سینه اصلاح شده و سینه ساختار و شکل خود را به دست می‌آورد. این یکی از روش‌هایی است که بیشتر توسط زنانی که زایمان کرده‌اند برای از بین بردن تغییر شکل‌های مربوط به شیردهی استفاده می­شود. افتادگی و بدشکلی­ های ناشی از افزایش سن نیز با این روش قابل اصلاح است. با این جراحی بافت­ های سینه شکل خود را به دست می­آورند و خوش ­فرمی آن تضمین می­شود.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی

جراحی‌های کوچک کردن سینه معمولاً به دلیل مشکلات سلامتی انجام می­شوند. اندازه بزرگ سینه باعث مشکلات سلامتی زیادی در بیمار می­شود. بیشتر بیماران با این مشکل دچار کمردرد مزمن، درد گردن، افتادگی و تغییر شکل شانه می­شوند. علاوه بر این مشکلات سینه­ های بزرگ باعث ایجاد آلرژی و عفونت بین و زیر سینه­ ها می شوند. به همین دلیل کوچک کردن سینه با روش جراحی بر روی این بیماران اعمال می­شود. جراحی کوچک کردن سینه با برداشتن و تغییر شکل بافت‌های سینه انجام می‌شود.

 

جراحی بزرگ کردن سینه ها

مناسب بودن اندازه سینه ها با قسمت های دیگر بدن، بر زیبایی اندام زنانه تاثیر بسزایی دارد. اما در برخی از بانوان اندازه سینه ها بیش از حد کوچک است و به نظر می رسد با کمی بزرگ کردن آن ها، بتوان ظاهر بهتری را ایجاد نمود. توجه داشته باشید که این نوع مسائل می تواند بر اعتماد به نفس افراد و حتی کیفیت زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. جراحی زیبایی سینه ها با هدف بزرگ کردن آنها گزینه مناسبی برای این گونه افراد محسوب می شود.

همچنین ممکن است برخی از افراد علاوه بر کوچکی سینه ها با عدم تقارن آن ها نیز مواجه شوند. در چنین شرایطی می توانید با جراحی زیبایی سینه این گونه مشکلات ظاهری را رفع کنید. از رایج ترین روش های بزرگ کردن سینه میتوان به ایمپلنت ها و تزریق چربی اشاره کرد که در ادامه بییشتر ببا این روش ها آشنا خواهیم شد.

 

بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه بیشتر برای بیمارانی که درمان سرطان سینه را با عمل ماستکتومی انجام داده اند استفاده می شود. درمان بازسازی سینه را می توان برای تمام بیمارانی که سینه های آنها به دلیل درمان سرطان به طور جزئی یا کامل برداشته شده است اعمال کرد. برای انجام این درمان باید بافت های سرطانی به طور کامل برداشته شوند. برنامه ریزی درمان بازسازی سینه باید همراه با جراح عمومی و جراح پلاستیک انجام شود.

 

ژنیکوماستی

ژنیکوماستی وضعیتی است که در آن سینه های مردانه به شکل زنانه رشد می کنند. برای از بین بردن این مشکل، متخصصان می توانند از درمان محافظه کارانه و جراحی استفاده کنند.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

ایمپلنت سینه چیست و چه کاربردی دارد ؟

یکی از روش های جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها استفاده از ایمپلنت سینه یا همان ( پروتز سینه ) است. این ایمپلنت ها در زیر یا روی عضله قفسه سینه قرار می گیرد و برجستگی پستان ها را افزایش می دهند. افرادی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه را دارند می توانند پیش از انجام عمل، به کمک پروتز های از قبل باز شده، نمونه، سایز و حجم مورد نظر خود را مشخص نمایند.

 

انواع ایمپلنت سینه

ایمپلنت هایی که در جراحی زیبایی سینه برای بزرگ کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد، انواع مختلفی دارند. این ایمپلنت ها عبارت اند از :

  • ایمپلنت هایی که با محلول آب و نمک درست شده اند.
  • ایمپلنت هایی که حاوی ژل سیلیکونی هستند.
  • روکش اصلی ایمپلنت ها در هر دو حالت یک پوسته سیلیکونی میباشد. ایمپلنت های سیلیکونی امروزه رایج ترین نوع ایمپلنت به منظور بزرگ کردن اندازه سینه ها هستند. مشورت کردن با پزشک درباره روش های جراحی، مزایا و معایب انواع پروتز می تواند برای بیمار بسیار مفید واقع شود.

 

اگر قصد انجام این نوع جراحی را دارید باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • جراحی پروتز سینه همیشگی نیست و ممکن است که در آینده نیاز به جراحی دوباره سینه ها داشته باشید.
  • عواملی مانند بارداری، یائسگی و افزایش وزن می توانند باعث تغییرشکل و فرم سینه ها پس از پروتز سینه شوند.
  • پس از انجام پروتز سینه باید سلامت سینه ها به طور منظم کنترل و بررسی شود.

برای افرادی که تحت جراحی ماستکتومی ( درمان سرطان پستان ) قرار گرفته اند، انجام جراحی زیبایی سینه با هدف بازسازی پستان پس از تکمیل درمان و تایید جراح و انکولوژیست معالج بلامانع است.

بررسی ها نشان می دهند که ایمپلنت های سینه هیچ تاثیری بر بازگشت سرطان پستان نداشته و می توان تا پایان عمر از آن ها استفاده کرد. با این حال، برای خود آزمایی های پستان و یا معاینات پزشکی معمولا آموزش هایی به بیمار داده میشود.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

 

چه کسانی نمیتوانند جراحی زیبایی سینه انجام دهند

  • افراد دیابتی ابتدا باید قند خود را کنترل کنند سپس نسبت به جراحی اقدام کنند.
  • کسانی که به بدخیمی های سینه مبتلا هستند یا کسانی که تحت درمان های شیمی درمانی و پرتودرمانی می باشند نمی توانند جراحی زیبایی انجام دهند؛
  • تنها پس از کنترل بیماری و تکمیل فرایند درمانی میتوان این جراحی را بر آنان انجام داد.
  • افرادی که دارای مشکلات قلبی و ریوی و عروقی هستند، باید تاییدیه متخصص مربوطه را برای جراحی داشته باشند.
  • افرادی که دچار چاقی بیمار گونه هستند باید پس از اصلاح وزن خود نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند.
  • جراحی زیبایی سینه برای افراد سیگاری توصیه نمی شود. این افراد حداقل دو هفته قبل از جراحی نباید سیگار مصرف کنند.

 

مراقبت های چند هفته قبل از جراحی سینه

  • قطع مصرف آسپرین و دارو های حاوی آن و هم چنین داروهای ضد التهابی که خونریزی را افزایش می دهند
  • قطع مصرف محصولات دارای ویتامین E و رعایت هر آنچه جراح تان به قطع مصرف ان توصیه کرده است
  • اگر با بیماری حاد مانند سرما خوردگی و علایم ابتلا به این بیماری ها مانند تب و سرفه های قابل توجه مواجه شدید با مطب جراحتان تماس بگیرید و جراحی را به زمان دیگری موکول کنید
  • اجتناب از سیگار کشیدن و محصولات حاوی نیکوتین به مدت یک ماه قبل از جراحی زیرا کشیدن سیگار با بهبودی زخم تداخل کرده وباعث افزایش خطر ابتلا به عوارض بیهوشی و جراحی می شود.
  • انجام دادن آزمایشات لازم که جراح برای شما در نظر گرفته است و نتیجه آن را به جراح خود ارائه دهید
  • هماهنگی کردن با یک همراه مطمئن برای روز عمل

 

نکات مهم شب قبل از عمل زیبایی سینه

  • به مدت ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن و نوشیدن هر چیزی باید جدا خودداری کنید.
  • آماده کردن آبمیوه، ژله و یا سوپ برای بعد از عمل جراحی
  • استحمام کردن شب قبل از عمل
  • پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن
  • قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر النگو، ساعت، گیره و غیره را خارج نمایید.

 

توصیه های روز جراحی زیبایی سینه

  • حتما لباس راحت به تن داشته باشید.
  • از آرایش کردن باید خوداری شود. توصیه می شود هر گونه زیور آلات درآورده شود. اگر امکان این کار وجود ندارد، حتما با جراح پستان مشورت کنید.
  • داروهای مسکن را همراه خود داشته باشید.

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

نکات و مراقبت های عمومی و کلی قبل از عمل

  1. استعمال سیگار و دخانیات به مدت حداقل یک ماه باید کنار گذاشته شود. حتی توصیه می شود بیماران تا دو هفته بعد از جراحی، از کشیدن سیگار خودداری کنند. نیکوتین موجود در سیگار، خونرسانی به بافت را کمتر می کند، روند ترمیم و بهبودی را مختل می سازد و در نهایت، احتمال بروز عوارض را نیز افزایش خواهد داد.
  2. مصرف برخی داروها از قبیل آسپیرین، ایبوبروفن، داروهای رقیق کننده خون و ویتامین E باید از یک تا دو هفته قبل از جراحی قطع شوند. این قبیل داروها خونریزی را طولانی خواهند کرد.
  3. هر گونه علائمی از عفونت و یا سرماخوردگی باید به پزشک گزارش داده شود.
  4. اگر سابقه تهوع و یا بیماری های حرکتی دارید، پزشک را در جریان قرار دهید. داروهای ضد تهوع حین عمل از طریق تزریق وریدی به بیمار داده می شوند. آنتی بیوتیک واستروئیدها نیز به منظور کاهش درد و ورم، قبل از به هوش آمدن بیمار تزریق خواهند شد.
  5. کاملا طبیعی است که بیمار بعد از جراحی دچار یبوست شود. بیهوشی عمومی روند فعالیت دستگاه گوارش را آهسته می سازد و داروهایی که تزریق می شوند نیز احتمال یبوست را افزایش می دهند. بیمار می تواد جهت رفع این مشکل از داروهای مسهل استفاه کند و یا مصرف میوه و سبزیجات حاوی فیبر را افزایش دهد.
  6. ممکن است برخی خانم ها تغییراتی را در سیکل قاعدگی شان احساس کنند، اما نامنظم شدن سیکل تنها برای یک دوره اتفاق خواهد افتاد.
  7. شش تا هشت ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن مواد غذایی باید خودداری باشد.
  8. قبل از جراحی هماهنگ کنید روز عمل فردی از دوستان و یا نزدیکان، بیمار را همراهی کند.
  9. جراح خود را از تمام بیماری های قبلی خود حتی در صورتی که به نظرتان بی اهمیت هستند مطلع سازید.
  10. در صورت انتخاب جراح خود به او اعتماد کنید و بطور کامل با او همکاری نمایید.
  11. از تمام داروهای دریافتی جراح خود را مطلع کنید با جراح خود صادق و دوست باشید و از تخصص و تجربه او در زمینه عمل مورد نظر شما اطمینان حاصل کنید.
  12. در صورت هر نوع اقدامی قبل و پس از جراحی صادقانه جراح خود را مطلع کنید.
  13. از قضاوت و تصمیم عجولانه زود هنگام بر اساس حرف و سخن دیگران بپرهیزید.
  14. در مورد نتیجه عمل و عوارض آن قبل از عمل از جراح خود بسیار سوال کنید.
  15. قبل از عمل، انتظارات پس از عمل را تک به تک با او مطرح کنید.
  16. با کمک جراح خود تصویر ذهنی پس از عمل را به واقعیت های ممکن نزدیک سازید.
  17. تصمیم عجولانه در مورد عمل جراحی و انتخاب جراح خود نگیرید.
  18. قبل از عمل جراحی با جراحان متعدد مشورت کنید.
  19. بعد از جراحی فقط به صلاحدید جراح خود عمل کنید.
  20. با همسر خود مشورت کنید و نظر او را حدالامکان اعمال کنید.
  21. از صحبت کردن در مورد جراحی خود در روزهای قبل از عمل و بلافاصله بعد از عمل با افراد غیر متخصص خودداری کنید.
  22. در مورد بروز هر نوع عارضه شکیبا باشید و به جراح خود امکان جبران و رفع آن را بدهید و از اقدامات عجولانه بپرهیزید.
  23. هر نوع تغییری را پس از جراحی با جراح خود مطرح کرده و از خود درمانی بپرهیزید.

 

 

( دکتر کربلایی خانی جراح پلاستیک و زیبایی , ترمیمی , جراحی زیبایی سینه در ونک و میرداماد )

حتما این مطلب را هم میپسندید…

 

 

برای جلوگیری از عفونت محل زخم هم موارد زیر را رعایت کنید

  • شیو کردن محل عمل باید در حد امکان نزدیک به زمان جراحی باشد مثلا صبح روز عمل درصورت امکان از مواد موبر استفاده کنید
  • محل عمل را با بتادین قهوه ای صبح و عصر روز قبل از عمل و صبح روز عمل شسته و ۵ دقیقه بمالید تا بتادین قهوه ای سفید شود سپس آب بکشید و با سشوار خود را خشک کنید
  • لباس زیر را پس از هر استحمام تعویض کنید
  • جوش در ناحیه عمل را نترکانید تا زخم در ناحیه ایجاد نشود.
  • در شستشوی زیر بغل و کشاله ران در نزدیکی ناحیه عمل دقت بیشتری نمایید.

 

در پایان

زنانی که از فرم و اندازه های سینه های خود رضایت ندارند، می توانند با انجام عمل جراحی زیبایی پستان ظاهر جوان تر و زیباتری را ایجاد کنند. این عمل جراحی تاثیر قابل توجهی بر ایجاد اندام متناسب و افزایش اعتماد به نفس در زنان دارد.

 

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

حتما این مطلب را هم میپسندید…

#

تهران :میدان ونک، ابتدی ولیعصر به سمت شمال ، خیابان صانعی پشت دادگاه خانواده پلاک ۳۳ ساختمان پزشکان صدف طبقه سوم شرقی واحد ۳۰ مراجعه با وقت و هماهنگی قبلی

روزهای مراجعه : دوشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

  • کرج : چهارراه طالقانی کوچه مرجان کلینیک پاستور مراجعه با وقت و نوبت قبلی

    روزهای مراجعه : یکشنبه و سه شنبه

    تلفن تماس : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

  • با عضویت در خبرنامه میتوانید از آخرین مطالب و مقالات تخصصی و همچنین تخفیف های مناسبی و فصلی آگاه شوید