جراح پلاستيك و زيبايي
فوق تخصص جراحي ترميمي و دست

مطب تهران : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

مطب کرج : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

علت درد ناخن در تومور گلوموس چیست

ماورانت
11 نوامبر 2023|دسته‌بندی نشده

تومور گلوموس بستر ناخن چه علایمی دارد؟

نوشته شده توسط دکتر کربلایی خانی

 

آیا تاکنون دچار درد ناخن شده اید که با سرما و ضربه درد شدیدی پیدا کند؟

چه مدتی هست دچار درد انگشت و ناخن هستید؟

آیا زیبایی ناخن شما دچار مشکل شده است؟

آیا ضایعه ای قهوه ای رنگ یا تیره در بستر ناخن خود مشاهده می کنید؟

اگر سوالات فوق برای شما مثبت است احتمالا به تومور گلوموس بستر ناخن مبتلا هستید مطالعه متن زیر برای شما کمک کننده است:

تومرگلوموس زیر بستر ناخن انگشت میانی

تومرگلوموس زیر بستر ناخن انگشت میانی

 

تومور گلوموس چیست؟

تومور گلوموس یک نئوپلاسم نادر و معمولاً خوش خیم بافت نرم است. دستگاه گلوموس (یا بدن گلوموس) بخشی از لایه پوستی پوست است و تصور می شود که به تنظیم دما کمک می کند. هنگامی که بدن گلوموس در معرض دمای سرد قرار می گیرد، خون را از سطح پوست دور می کند تا از دست دادن گرما را کاهش دهد. در حالی که آنها در سراسر بدن قرار دارند، گلوموس آپاراتی در غلظت های بالاتری در انگشتان دست و پا یافت می شود. رشد غیر طبیعی بدن گلوموس منجر به تومور گلوموس می شود.
تومور گلوموس معمولاً در افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله رخ می دهد اما در بزرگسالان جوان شایع تر است. در زنان شایع تر است، ۷۰ درصد تومورهای گلوموس در دست وجود دارند و اکثریت واضح در زیر بستر ناخن رخ می دهد. بیشتر گره ها منفرد هستند اما می توانند به صورت خوشه ای ایجاد شوند. تومورهای گلوموس ۱ تا ۵ درصد از کل تومورهای بافت نرم در دست و انگشتان را تشکیل می دهند.

________________________________________
علت ایجاد تومور گلوموس چیست؟

اتیولوژی تومورهای گلوموس ناشناخته است. منشاء این تومر از گلوموس بادی است با این حال، تصور می شود که آنها یک پیوند ارثی دارند.

________________________________________
علائم تومور گلوموس چیست؟

تومورهای گلوموس معمولاً به صورت یک برآمدگی کوچک، سفت و قرمز مایل به آبی در زیر ناخن ظاهر می شوند. این ضایعات معمولاً بسیار کوچک و کمتر از ۷ میلی متر قطر دارند. آنها می توانند بسیار دردناک باشند، به تغییرات دما حساس هستند و در هنگام لمس حساس هستند. درد اغلب در شب تشدید می شود و می توان با استفاده از تورنیکت آن را تسکین داد. این جرم می تواند باعث رشد نامنظم بستر ناخن با امکان برآمدگی شود.

________________________________________
تومور گلوموس  دردناک بستر ناخن چگونه تشخیص داده می شود؟

تومورهای گلوموس اغلب برای تشخیص دقیق به متخصص نیاز دارند. در معاینه، توده ممکن است به صورت یک ضایعه آبی رنگ در زیر ناخن یا در پالپ نوک انگشت ظاهر شود. ممکن است یک برجستگی غیر طبیعی در ناخن، تورم در نوک ناخن وجود داشته باشد و ندول در لمس حساس باشد. اگر توده طولانی مدت باشد، اشعه ایکس ممکن است تغییر شکل یا فرسایش را در فالانکس دیستال نشان دهد، در غیر این صورت، فیلم ها ممکن است طبیعی به نظر برسند. MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) استاندارد طلایی برای تشخیص است.

________________________________________
تومور گلوموس چگونه درمان می شود؟

برداشتن جراحی تومور تنها روش درمانی است. در طی یک عمل سرپایی ۱۵ دقیقه ای ناخن برداشته می شود، برشی در بستر ناخن ایجاد می شود که تومور را آشکار می کند و تومور برداشته می شود. محل بخیه بسته شده و بانداژ می شود. علائم درد و عدم تحمل سرما فوراً برطرف می شود و ناخن در عرض ۳ تا ۴ ماه به حالت طبیعی باز می گردد.

________________________________________
دکترکربلایی خانی چگونه می تواند به شما در مورد تومور گلوموس کمک کند؟

وقتی صحبت از این تومور انگشت نادر و پیچیده به میان می‌آید، یافتن جراحی که در درمان آن‌ها مهارت کافی داشته باشد و موارد زیادی را دیده باشد، مهم است. دکتر نایت یکی از این جراحان است و تخصص خود را در مورد شما به کار خواهد گرفت که بدون شک پس از یک دوره طولانی درد که تشخیص آن دشوار بوده است، به تشخیص سریع منجر خواهد شد.
به دکتر کربلایی خانی یکی از ماهرترین متخصصان جراحی پلاستیک و ترمیمی مراجعه کنید . او را در دفتر ونک یا دفتر کرج ببینید .

________________________________________
سوالات متداول در مورد تومر گلوموس انگشت:

آیا برای از بین بردن تومور گلوموس باید جراحی کنم؟
متأسفانه، با توجه به ماهیت تومورهای گلوموس و اینکه از چه چیزی ساخته شده اند، و همچنین محل قرارگیری و نحوه اتصال آنها به بافت های اطراف بدن، جراحی تنها گزینه مناسب برای برداشتن آنهاست. در مورد انگشتان، جایی که بیشتر روی دست ها ایجاد می شود، بسیار مهم است که پزشک به دقت منطقه تومور را مشخص کند تا برش دقیق و با دقت انجام شود و علاوه بر بدن، بافت های اطراف بریده نشوند. از تومور برداشتن کامل بدن گلوموس برای اطمینان از عدم عود تومور کلیدی است.
آیا تومور گلوموس سرطانی است؟
تومورهای گلوموس بسیار نادر هستند و احتمالاً ۱٪ از کل تومورها را تشکیل می دهند و از این تعداد اندک، حتی کمتر سرطانی هستند، اما نمونه هایی از متاستازهای گلوموس وجود دارد که سلول های سرطانی را در خود جای داده اند. از این تومورهای گلوموس بدخیم، هیچ‌کدام به‌عنوان روی دست‌ها یا انگشتان ثبت نشده‌اند، بلکه در داخل تنه بدن، روی اندام‌هایی مانند طحال و کلیه‌ها ثبت شده‌اند.
چه چیزی احتمال ابتلای من به تومور گلوموس را بیشتر می کند؟
مکانیسم‌های دقیقی که از طریق آن تومور گلوموس ممکن است ایجاد شود، به خوبی شناخته نشده است، تومر گلوموس از اندامکی به نام گلوموس بادی منشاء می گیرد اما پزشکان تشخیص داده‌اند که این تومورها در بین زنان شایع‌تر است، و در حالی که ممکن است یک ارتباط ارثی احتمالی وجود داشته باشد، هیچ معیار دقیقی برای تعیین اشتراک آن‌ها در میان برخی افراد مشخص نشده است. گروه ها یا ارتباط با شرایط دیگر.
________________________________________

 

 

اثزات تومور گلوموس

انگشت مبتلا به تومور گلوموس قبل از جراحی

 

بستر ناخن برای برداشت تومور آماده شده

 

محل تومر زیر بستر

 

تومر گلوموس خارج شده از بستر ناخن

 

جای خالی تومر گلوموس مشخص است

 

ترمیم بستر تومور گلوموس پس از تخلیه تومور

تعبیه ناخن خارج شده پس ازترمیم

#

تهران :میدان ونک، ابتدی ولیعصر به سمت شمال ، خیابان صانعی پشت دادگاه خانواده پلاک ۳۳ ساختمان پزشکان صدف طبقه سوم شرقی واحد ۳۰ مراجعه با وقت و هماهنگی قبلی

روزهای مراجعه : دوشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

  • کرج : چهارراه طالقانی کوچه مرجان کلینیک پاستور مراجعه با وقت و نوبت قبلی

    روزهای مراجعه : یکشنبه و سه شنبه

    تلفن تماس : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

  • با عضویت در خبرنامه میتوانید از آخرین مطالب و مقالات تخصصی و همچنین تخفیف های مناسبی و فصلی آگاه شوید