جراح پلاستيك و زيبايي
فوق تخصص جراحي ترميمي و دست

مطب تهران : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

مطب کرج : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

جراحی بزرگ کردن سینه

ماورانت

بزرگ کردن سینه

پروتز سینه

Breast Augmentation

بزرگ کردن سینه :

بزرک کردن سینه توسط پروتز شایعترین عمل جراحی هست که در امریکا و شاید هم در همه دنیا انجام می شود قبل از اقدام جزاحی پروتز سینه اول باید به خواسته های بیماران توجه کرد و اینکه واقعا این خواسته ها قابل فراورده کردن هست یا خیر

سه نکته اصلی را باید قبل از عمل مشخص کرد:

۱ – طول و محل برش جراحی اینکه زیر بغل و یا دور هاله و زیر پستان باشد.

۲- پاکت پروتز اینک زیر عضله ، زیر فاشیا و روی عضله و دوال ( مقداری زیر عضله و مقداری زیر غده پستان) باشد.

۳- نوع پروتز که سیلیکن و یا آب نمکی ، گرد یا قطره اشکی و یا صاف و یا ناصاف باشد.

بیمارانی مراجعه می کنند که سینه آنها رشد طبیعی ندارد کسانیکه مراجعه می کنند  به دو دسته تقسیم می شوند یا خانم های  جوانی هستند که سینه آنها بصورت طبیعی بزرگ نشده و یا بدنبال حاملگی و شیردهی  سینه آنها اتروفی و کوچک شده است

در این جراحی توسط جاگذاری پروتز اندازه سینه ها بزرگ می شود ، این جراحی می تواند کاهش حجمی که بر اثر حاملگی بوجود می آید را تصحیح کند. همچنین با این جراحی می توان اندازه حجم دو سینه را یکسان کرد . در این جراحی معمولا از پروتزی استفاده می شود که توسط سالین یا ژل سیلیکون پر می شود.

عوارض :

درد موقت و تورم.

دوران نقاهت :

بیمار بعد از ۳ تا ۷ روز می تواند به کار بازگردد. کارهای سنگین تر را می توانید از ۲ تا ۳ هفته بعد از عمل شروع کنید تورم و کبودی بتدریج کاهش می یابد و در نهایت سایز اولیه بعد از کاهش تورم یک سایز کاهش می یابد.

تکنیک و روش عمل :

برای مخفی کردن محل برش اپلیمنت یا پروتز از شکافی که در زیر بغل ایجاد می شود و یا از برشی که دور نوک سینه و یا شکافی در پا یین سینه محلی که پستان به سینه می چسبد جاگذاری می شود بیشترین روش همین ناحیه است که بنام (IMF) نامیده می شود چون محل عمل بعد از عمل دیده نمی شود.

انواع برش :

سه نوع برش برای جاگذاری پروتز سینه وجود دارد:

۱- برش در زیر سینه (Infra mammary Fold) محلی که پستان به سینه متصل می شود که این روش رایج ترین برش است در این روش سینه جای زخم را پنهان می کند.

۲-  برش در اطراف نوک سینه که که رنگ تیره تری دارد. ایراد این روش این است که محل برش مخفی نمی شود و ممکن است که شخص دیگر نتواند به فرزندش شیر بدهد.

۳- برش در زیر بغل  ایجاد می شود.

برای مشاهده نمونه های جراحی  پروتز  پستان می توانید به مطب مراجعه نماید ولی برای مشاهده تعدادی محدود می توانید از صفحه اینستاگرام و یا کانال تلگرام ما بازدید فرمایید.

                                                                       
نویسنده:دکتر کربلایی خانی

تهران :میدان ونک، ابتدی ولیعصر به سمت شمال ، خیابان صانعی پشت دادگاه خانواده پلاک ۳۳ ساختمان پزشکان صدف طبقه سوم شرقی واحد ۳۰ مراجعه با وقت و هماهنگی قبلی

روزهای مراجعه : دوشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۱-۰۲۱

  • کرج : چهارراه طالقانی کوچه مرجان کلینیک پاستور مراجعه با وقت و نوبت قبلی

    روزهای مراجعه : یکشنبه و سه شنبه

    تلفن تماس : ۳۲۲۶۵۵۶۹-۰۲۶

  • با عضویت در خبرنامه میتوانید از آخرین مطالب و مقالات تخصصی و همچنین تخفیف های مناسبی و فصلی آگاه شوید