جراح پلاستیک و ترمیمی و جراح دست

انگشت ماشه ای

دکتر علی کربلایی خانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۵|جراحی ترمیمی و دست

انگشت ماشه ای ( Trigger Finger ) :

دراین بیماری یک عدم تناسب بین ضخامت تاندون فلکسور و قرقره تاندون (pully) وجود دارد و تاندون خم کننده سطحی هنگام عبوراز پولیA1  گیر کرده و انگشت به حالت خمیده باقی می ماند بیمار مجبور می شود با دست دیگر انگشت را به حالت نرمال بر گرداند. البته این بیماری درجات مختلفی دارد در درجات خفیفتر ممکن است بیمار  احساس درد در هنگام حرکت انگشت داشته باشد و یا هنگام باز کردن انگشت بپرد که نامگذاری آن به انگشت ماشه ای هم همین است  علت این بیماری مشخص نیست بیماری بیشتر در خانمهای سن دهه ی  ۵۰ و ۶۰ دیده می شود.

h12

• آتل گیری
  • ضد التهابهای خوراکی
  • تزریق کورتیکواستروئید (کورتون) در غلاف تاندونانگشتی که به حالت خمیده گیر کرده باقی مانده نباید از تزریق استروئید استفاده شود و باید بروش جراحی درمان شود.
    جراحی بروش سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و در حین جراحی بیمار بیدار بوده با حرکت فعال انگشت توسط بیمار نتیجه جراحی قابل ارزیابی است.

تهران : ونک، ولیعصر به سمت جنوب، ساختمان پزشکان ۲۵۸۸, بالای داروخانه دکتر فخرایی، طبقه اول واحد ۲

روزهای مراجعه : دوشنبه و چهارشنبه

تلفن تماس : ۸۸۱۹۲۶۱۰ الی ۱۱

موبایل : ۰۹۱۲۸۳۸۲۲۱۹